5 simpele gewoontes die helpen voor vet verlies
19 mei 2021 
4 min. leestijd

5 simpele gewoontes die helpen voor vet verlies

Een van de belangrijkste aspecten die over het hoofd worden gezien bij het vet verlies is het vermogen om jouw huidige gewoontes te veranderen in gewoontes die jou gaan helpen bij het vet verliezen


Mensen behalen hun vet verlies resultaten vaak niet door een hele simpele reden, Ze willen veel te veel en proberen alles in een keer te veranderen. 


Dit wil niet zeggen dat dit voor jou geldt, misschien ben jij wel iemand die veel informatie kan opnemen en het ook gelijk goed kunt laten werken. 


Maar het grootste deel van de mensen kan dit niet. Ze realiseren zich niet dat de wereld waarin zij de veranderingen willen toepassen er nog niet helemaal klaar voor is. 


Ik spreek zo vaak mensen die zeggen dat ze absoluut alles hebben geprobeerd om hun uiterlijk te veranderen. Ze hebben elk dieet geprobeerd, elk programma gevolgd, maar lopen met nog steeds rond zonder enige verandering. 


Ik spreek mensen die meerdere trainers hebben ingehuurd tijdens hun zoektocht naar hun magische pil.  


Een ding hebben deze mensen wel met elkaar gemeen, ze zijn niet in staat om deze iets wat ze daadwerkelijk hebben geprobeerd, vast te blijven houden. 


We leven allemaal volgens gewoontes, maar het zijn waarschijnlijk niet de gewoontes die jou gaan helpen met het behalen van jouw gewenste lichaam. 


Definitie

Een gewoonte wordt gedefinieerd als een verworven gedragspatroon dat vaak automatisch optreedt.


Je realiseert je het niet, maar je huidige gewoontes, behalve die om naar de sportschool te gaan en met je trainer te werken, zijn juist degenen die je ervan weerhouden om in vorm te komen. 


Vetverlies omvat meer dan alleen trainen en een voedingsplan volgen, je moet verantwoording afleggen voor wat je probeert te bereiken.


Hier zijn een paar van de klassieke gewoonten die mensen elke dag doen:

  1. Laat opstaan
  2. 's avonds na het werk een borreltje drinken en daarna wat eten bestellen 
  3. Door iemand de hele dag op je werk je afspraken te laten boeken, heb je geen controle over jouw eigen tijd
  4. 'S Avonds laat opblijven om televisie of social media te kijken.
  5. Jouw maaltijden niet klaarmaken en daardoor fastfood / afhaalmaaltijden halen.

 

Dit zijn niet de gewoonten die iemand zou hebben als ze in topconditie willen zijn.


Dus hoe zou je deze kunnen veranderen om ze meer te laten lijken op de gewoonten van iemand die in topconditie wilde zijn, en welk voordeel zou het voor jou zijn?


1. Sta 45 minuten eerder op.

Dit betekent dat je tijd hebt om verantwoorde maaltijden kunt voorbereiden voordat je gaat starten met jouw dag.


2. Word gemotiveerd en train met iemand uit je familie of je partner in de avond.

Dit zorgt ervoor dat je activiteit hoger ligt en het levert je wat meer plezier op in de avond. - je bent afgeleid om een borreltje te doen na het werk of een afhaal menu te bestellen.


3. Word baas van jouw eigen agenda. 

Als je je eigen agenda in handen neemt en bepaalt wanneer dat je wilt sporten of eten, heb je altijd tijd.


4. Stel een tijd in om naar bed te gaan, bijvoorbeeld elke avond 22.00 uur

Door elke avond op hetzelfde vroegere tijdstip naar bed te gaan, zul je het zoveel gemakkelijker vinden om wakker te worden en zul je ook overdag veel meer energie hebben om te trainen


5. Bereid jouw maaltijden zodat je kunt voorkomen dat je snackt of fastfood koopt

Als je voor die dag eten hebt klaargemaakt, heb je minder honger en vermijd je ook onnodig snacken of het bestellen van fastfood.


Gewoontes gaan allemaal hand in hand. Als jij bijvoorbeeld eerder opstaat, zorg je ervoor dat jij jouw eten klaar kunt maken, zodat je niet in de verleiding komt om slechte keuzes te maken op het werk en dat je ‘s avonds meer energie hebt om te trainen. 


Kies voor gewoontes die elkaar versterken.

Onthoud dat het behalen van doelen een groot deel is van vet verlies. Elke gewoonte die jij met succes in jouw leven toepast, is een bereikt doel. 


Dit is een enorm motiverend hulpmiddel om naast jouw lichaamsvet metingen, foto’s en gewichtsregistratie te gaan. 


Top tip om jouw gewoontes te veranderen.

Om te voorkomen dat je te veel tegelijk wordt, kies je één gewoonte tegelijk uit de bovenstaande lijst. Blijf dit dan precies 21 dagen lang elke dag doen.


In een boek genaamd Switch van Chip Heath en Dan Heath stellen de auteurs dat het 21 dagen duurt om een nieuwe gewoonte te vormen. We passen deze techniek keer op keer met groot succes toe. Je zult versteld staan hoe goed het werkt. 


Begin niet met een nieuwe gewoonte voordat degene waaraan je eerst werken stevig op zijn plaats zit.


Probeer deze tips voor het veranderen van gewoonten 21 dagen lang en laat mij weten hoe het met je gaat.


Ben je uit een routine gestapt en heb je de afgelopen maanden gemerkt dat er slechte gewoonten binnensluipen? Ik heb veel klanten geholpen om terug te keren naar een resultaatgerichte routine en hun gezondheids- en fitnessdoelen te bereiken.


Als je het gevoel hebt dat je begeleiding nodig hebt bij het vaststellen van gewoontes om je doelen te bereiken, vraag dan naar een GRATIS CONSULT aan om te kijken wat het beste voor jou is.

Reactie plaatsen